Abilitatea de a influenta oamenii sa colaboreze alaturi de tine, este de departe cea mai puternica arta pe care o poate omul utiliza.

Asa incepe cartea lui Napolen Hill – How To Sell Your Way Through Life, sau Cum sa iti vinzi drumul in viata! Tot continutul acestei carti se desfasoara in jurul secretului de a avea abilitatea de a influenta oamenii sa colaboreze cu tine, fara a-i irita pe acestia, cu scopul de a-ti face trecerea prin viata mult mai usoara si mult mai accesibila.

Tot ceea ce ii trebuie unei persoane pentru a porni o afacere sau o cariera de succes, este o minte deschisa, un corp sanatos, si o dorinta sincera de a servi cat mai mult, si cati mai multi oameni cu putinta.

 

Foarte pe scurt, autorul din cartea de fata este de parere ca succesul nostru depinde de cat de mult putem noi sa ne negociem, drumul nostru in viata, cu persoanele imediat ce ne inconjoara si cu persoanele cu care intram in contact.

Avem nevoie mai mult ca oricand de capacitatea de ‘a vinde’, indiferent ca vorbim despre afaceri, despre relatii, despre prietenie, despre idei, despre dorinte, despre nevoi, indiferent despre ce vorbim. In momentul in care ne-am deschis gura si primele cuvinte care incep sa iasa de pe limba, noi deja am inceput sa vindem ceva: o idee, o nevoie, o trebuinta etc.

Orice forma de efort prin care o persoana incearca sa convinga o alta persoana, sa adopte o atitudine pozitiva fata de un obiect sau o convingere din mediul proxim, se numeste capacitatea de a vinde!

Ori ai aceasta capacitate si reusesti sa iti vinzi cu succes drumul tau in viata, ori nu ai aceasta capacitatea iar viata ta este destinata unui sir lung de conflicte si drame, multa opozitie din partea celor din jur in legatura cu scopurile si obiectivele tale.

Actiunea de a vinde este capacitatea de a planta in mintea celuilalt, un motiv, care sa conduca spre o reactie favorabila scopului tau.

Vorbim despre un motiv deci. Motivul este cel care poate aduce capacitatea atat de a vinde, cat si de a starni o actiune favorabila din partea celuilalt, in directia dorita de tine.

Avand in vedere faptul ca autorul tine sa mentioneze de fiecare data in cartile lui, faptul ca – singurele limitari pe care poate sa le perceapa mintea, sunt cele pe care tu singur le creezi, propun sa vedem in continuare care ar putea fi cateva motive rezonante, prin care poti sa obtii reactii favorabile din partea celorlalti, in indeplinirea scopurilor tale!

Este motivul cel care determina o persoana sa cumpere sau sa nu cumpere ceva. Cel care poseda capacitatea de a vinde si-a perfectionat pana la maiestrie simtul de a desena in mintea cumparatorului o imagine vie, colora, si bine conturata, relefand motivele pentru care cumparatorul trebuie sa cumpere acel lucru sau acea idee instant, pentru ca altfel are foarte multe de pierdut.

In legatura cu relatiile, trebuie sa te vinzi pe tine unei viitoare prezente feminine, sau unui viitor barbat, din perspectiva ei/perspectiva lui de vedere. Planteaza in mintea celuilalt ideea cum ca de maine nu mai poate trai fara tine, si fara jucariile tale pretioase din preajma. Viata lui/ei vai fi atat de gri si plictisitoare fara tine alaturi.

In legatura cu orice altceva ai vinde, indiferent ca vinzi idei, trebuinte sau obiective, nu uita sa convingi din perspectiva celuilalt!

Si nu uita ca, oamenii cumpara personalitati si idei mult mai repede si mult mai des decat cumpara bunuri!

Personalitatea din spatele afacerii este cea care poate face afacerea sa functioneaza de 10 ori mai bine. Ideea de a colabora cu tine, in caz ca esti o persoana cu entuziasm si carisma, este mult mai importanta decat oricat de impunator ar fi obiectul tau in jurul caruia incerci sa pornesti o colaborare..

Sa revenim la cateva dintre cele mai rezonante motive, fata de care scopurile tale trebuie sa fie atasate in incercarea de a planta ideea in mintea prospectului:

# motivul autoconservarii (a ramane in istorie). Este aproape deloc motivant sa ii spui unui milionar, vreau sa imi acorzi resursele tale financiare pentru a dechide o facultate cu specific nou in Romania. Este mult mai motivant in schimbi sa ii zici: vreau sa imi acorzi resursele tale financiare pentru a deschide o facultate cu specific nou in Romania, iar in curtea din interiorul facultatii vom construi o statuie mare cu chipul tau, iar facultatea iti va purta numele si il va mentine viu pentru totdeauna!

# motivul acumularii resurselor financiare. Banii pot sa iti largeasca sfera atotcuprinzatoare a tot ceea ce tu esti deja. Indiferent cine esti, ca esti bine intentionat sau esti rau intentionat, ca totii razvnim ca sfera noastra atotcuprinzatoare sa fie transmisa mai departe. Banii ne ofera oportunitatea sa ne indeplinim aceasta dorinta. Este o dorinta innascuta si naturala a omului, necesitatea de a evolua, iar banii de cele mai multe ori ofera drumul catre evolutie. Chiar daca uneori nu sunt implicati banii in incercarea de a convinge persoana din fata ta, aluzia unei vieti satisfacatoare din punct de vedere financiar va fi intotdeauna o intersectie importanta in drumul tau catre a convinge. Iar aceasta idee a unei vieti satisfacatoare din punct de vedere financiar poate fi atat de complexa, uneori de la cele mai evidente lucruri pana la cele cat mai subtile cu putinta, de care poti sa te folosesti cu scopul de a influenta cooperarea celuilalt.

# motivul dragostei si motivul sexului. Sunt printre nevoile fundamentale din piramida nevoilor personale creata de Maslow, asa ca ai face bine de fiecare data sa apelezi la ele cand vrei sa accesezi un beneficiu din partea cuiva. In pledoaria ta de a convinge trebuie sa atasezi intotdeauna aceste doua motive prin infatisarea proprie. Dupa parerea mea, orice persoana care este sanatoasa atat la corp cat si la minte, isi doreste aceste doua emotii extraordinare si vitale cum ar fi dragostea si sexul. Aluziile si influentarea subconstientului persoanei din fata ta cu ajutorul acestor doua motive, intotdeauna iti vor imbunatati rezultatele.

# motivul dorintei pentru putere si faima. Puterea alaturi de bani largeste sfera atotcuprinzatoare si libera exprimare a personalitatii individului, faima face numele ca sa ramana in istorie. Faima alaturi de bani, este unul dintre cele mai bune elemente de care are nevoie omul pentru a-si strecura drumul prin viata. Sugereaza persoanei din fata ta cum ca ideea de a colabora cu tine este ceva atat de atragator si dezirabil, pentru oricine, incat cooperarea celuilalt va lua o turnura mult mai favorabila in acesta directie.

# motivul fricii. ‘ Toti vor sa ajunga in rai, dar nimeni nu vrea sa moara ‘ Frica poate fi considerata un motiv negativ. Stim cu totii care au fost rezultatele formelor de conducere din istorie atunci cand frica s-a invocat ca si motiv de conformare si supunere. Rezultatul a fost pozitiv, dar nu pentru mult timp.

# motivul razbunarii. Intr-adevar este unul dintre motivele care consuma cele mai mari cantitati de energie ale omului, cand toata acea energie ar putea fi folosita in directia de a convinge un scop nobil. Razbunarea alaturi de frica poate fi considerata si ea un motiv negativ, dar la nevoie aceste motive pot fi de partea ta.

# motivul libertatii. Acesta s-ar putea numi si totodata, motivul patriotismului! Stim cu totii cea ce se intampla cand o natiune intreaga se rascoala impotriva subjugarii de catre o alta natiune. Atat liberatea de miscare cat si libertatea psihica sunt doua trebuinte fundamentale ale omului. Uneori a forta un om sa traiasca neconcordant cu trairile si convingerile lui interioare, este mult mai chinuitor si mai vatamator decat ai limita acestuia libertatea de miscare si a-l pune intr-o celula cu patru pereti. Asa ca data viitoare cand doresti sa primesti un raspuns afirmativ pentru cooperarea cu tine din partea cuiva, asigura-te ca ii dovedesti acestuia ca perspectiva voastra despre libertate si tot ce tine de libera exprimare a omului, este o perspectiva impartasita si sunteti ca doua suflete pereche.

Nu exista o formula miraculoasa dupa care sa coordonezi motivele intr-o ordine strict secreta iar urmand acea formula, succesul este garantat. Poti sa combini doua motive, poti sa combini trei motive, poti sa combini un singur motiv fiind in cunostinta de cauza ca acel singur motiv va determina persoana respectiva sa treaca la actiune, mai mult decat toate motivele adunate la un loc!

Secretul este sa faci o munca laborioasa, sa aflii motivele care sunt cele mai rezonante pentru persoana din fata, si sa plantezi in mintea lui o imagine vie, colorata si bine conturata, cum anume ideea sau produsul tau ii poate schimba viata. In formarea acestei imagini nu uita sa te sprijini de cat mai multe dintre aceste motive, cat si sa formezi imaginea din perspectiva celuilalt de vedere! Persoana din fata ta trebuie sa fie convinsa, nu tu! Ceea ce te convinge pe tine nu este neaparat sa fie convingator si pentru persoana din fata ta.

 

Fiind un om al vanzarilor poti sa fii orice altceva iti doresti tu sa fii.

Scurt si la obiect este loc de inca o revelatie in viata – fiind un om al vanzarilor poti sa fii orice altceva iti doresti tu sa fii. Spuneam anterior ca este personalitatea din spatele afacerii cea care poate face afacerea sa functioneze mult mai bine, decat toate produsele la un loc. Sa vedem in continuare care sunt cateva dintre cele mai importante # calitati ale unei personalitati placute, cat si care sunt # caracteristicile omului de vanzari!

 

O personalitate placuta are capacitatea de a armoniza cu orice mediu inconjurator in care este plasata, cat si capacitatea de a magnetiza si a domina, atractia acelui mediu inconjurator.

 

# armonia de sine. Succesul in viata indiferent despre ce domeniu vorbim, nu este nimic altceva decat capacitatea unui individ de a armoniza perfect si intelegator, relatia dintre obiectivele sale si mediul inconjurator.

# un scop bine definit. Armonia functioneaza la capacitatea ei maxima atunci cand este eficient folosita in a rezona cu ceilalti cu care esti inconjurat, printr-o prietenie si fericire inedita cu scopul bine definit de a va atinge obiectivele voastre comune.

# tinuta vestimentara potrivita. Cu siguranta ca nu sunt hainele cele care il fac pe om, dar este prima impresie cea care dureaza pentru totdeauna.

# postura si limbajul trupului. Limbajul verbal reprezinta 10% din comunicare, limbajul non-verbal reprezinta 90% in schimb.

# un subtil simt al umorului. Persoana care aduce zambetul pe buze cu siguranta castiga buna armonie si cooperarea celorlalti.

# expresia fetei. (Foarte recent mi s-a intamplat sa fiu intr-o cafenea si sa ma aflu sincer atras de felul in care o tipa de la doua mese distanta, comunica cu prietena ei. Infatisarea si expresia fetei ce radiau tinerete si un corp armonios si bine ingrijit, perfect sincronizate cu mimica atragatoare a cuvintelor pe care le comunica, dovedeau ca era vorba de naturalete nativa dar si de exercitiu, atat in limbajul ei verbal cat si in cel non-verbal. S-a adeverit ulterior ca tipa era studenta la Facultatea de Teatru de la Milano, se subintelege de aici de unde aparea naturaletea cat si atractia in cele doua tipuri de limbaje folosite.

Felul in care comunica oamenii si limbajul corpului folosit de acestia, poate fi un lucru ce ti se intipareste in minte pentru totdeauna.

# gandurile pozitive. Putem sa preconizam de la o posta distanta ca unii oameni sunt parca sortiti fericirii, iar altii parca sunt sortiti unei vieti blestemate si pline de greutati. Ceea ce este in interiorul nostru se citeste pe fetele noastre. De ce nu am alege varianta in care suntem sortiti fericirii, din moment ce am fost inezstrati oricum cu capacitatea de a ne influenta si selecta gandurile.

# arta de a fi un ascultator bun. Atunci cand conversezi cu cineva concentreaza-te pe nevoile, trebuintele si aspiratiile persoanei din fata ta, incearca sa accesezi perspectiva de ansamblu fiind incaltat cu papucii persoanei din fata ta, nu te mai gandi si nu mai distorsiona comunicarea cu ceea ce iti doresti tu, ci incearca sa asculti persoana din fata ta ce are de comunicat.

# magnetismul personal. Se refera la arta de a controla energia sexuala, iar umorul cu tenta poate fi elementul perfect cu care sa controlezi conversatia pentru a influenta pozitiv subconstientul persoanei din fata ta. Energia sexuala merge din nou mana in mana cu limbajul trupului.

Foloseste-te de toate aceste calitati ale personalitatii omului de vanzari, cat si de toate motivele rezonante la care poti sa apelezi in pledoaria ta de a obtine cooperarea celorlalti. Imbunatateste unde este loc de imbunatatiri, si perfectioneaza acele calitati naturale si innascute.

 

How To Sell Your Way Through Life – Partea a II-a a review’ului urmeaza in curand. Alte caracteristici dinimaice ale omului de vanzari cat si cateva principii folosite de acesta in actul vanzarii, urmeaza sa fie descrise. Nu uitati ca scopul acestui review nu este decat cel de a starni curiozitatea cititorului. Pentru o citire mult mai laborioasa si amplificatoare, cartea poate fi o lectura si companie placuta la indemana dumneavoastra.

Scrie-mi intr-un comentariu care sunt acele caracteristici ale personalitatii omului de vanzari la care te pricepi cel mai bine, cat si care sunt cele in randul carora vrei sa aduci imbunatatiri.

Cu respect, Talos Darius.

 

UPDATE: Partea a doua a review-lui este aici.

 

 

Comments

comments