Am participat miercuri, 23 Martie la seminarul lui Lorand Soares, fiind vorba despre 21 de metode pentru a creste afacerea ta, seminar ce a avut loc la Briliant Park, Zalau.

Fiind un fin observator al limbajului trupului pot sa spun ca Lorand a venit in fata noastra fara nici o emotie, cu zambetul pe buze, un zambet autentic si nu unul social, se vede ca tipul isi adora foarte mult rolul de a fi un mare vorbitor, este ca si o masinarie de tinut workshopuri si seminarii.

Din momentul ce a aparut in fata noastra, entuziasmul a inceput.

 

Incepem prin e mentiona ca – Felul in care iti folosesti timpul tau personal va defini succesul tau in viata si in afaceri.

 

Metoda 1. Atitudine pozitiva

Atitudinea nu este chiar totul, cum spun americanii, dar de la atitudine porneste gandirea, apoi actiunile si apoi rezultatele.

Unul dintre cele mai importante criterii de angajare pentru firma ta ar trebui sa fie atitudinea angajatilor, pentru ca daca atitudinea este pozitiva, orice obstacol se poate rezolva.

 

Metoda 2. Responsabilitate

 

Libertatea inseamna responsabilitate. Daca nu iti asumi tu responsabilitatea o face altcineva in locul tau. Osho

 

Metoda 3. Da 100% in tot ceea ce faci

Exista si o unealta de lucru recomandata de Lorand pentru acest subpunct, primele cinci lucruri carora le acorzi cea mai mare atentie zilnic, garanteaza succesul tau.

Primul lucru ar trebui sa fie cititul, celelalte patru lucruri ar trebuie sa fie corespunzatoare nisei tale de activitate.

Ideea este ca primele cinci lucruri carora le acorzi cea mai mare atentie astazi, iti vor defeni succesul sau insuccesul pe viitor.

 

 

Disciplina face diferenta, ceea ce faci azi, va face diferenta peste 10 ani.

 

Metoda 4. Fii recunoscator si sarbatoreste cand lucruri bune se intampla

Majoritatea dintre noi avem o conceptie gresita de a ‘sarbatori’ clientii slabi, atunci cand acestia nu sunt cu platile la zi ii tragem la raspundere, insa nu ar fi in schimb mult mai eficient si mai benefic sa ne concentram pe clientii buni!?

 

Metoda 5. Multiple surse de venit

Gandeste global si incepe sa actionezi local. Important este ca venitul tau sa provina din mai multe surse pentru ca in acest fel daca una dintre surse se opreste, vor exista celelalte.

Frica este cea mai mare frana in dezvoltarea unei persoane sau a unei firme.

In spatele celei mai mari frici, sta cea mai mare oportunitate.

 

Metoda 6. Invata inainte sa castigi

 

Salariul pe care il ai in acest moment este cel pe care il meriti. Vrei sa castigi mai mult, invata mai mult.

 

Adu valoare companiei si compania va aduce valoare pentru tine. Paul Martinelli

Inainte ca sa aduci valoare trebuie sa inveti ceva nou, informatiile vechi se imbina cu informatiile noi si asa se naste o noua inventie, adu tot timpul informatii noi si asa va creste cifra ta de afaceri.

 

Metoda 7. Fidelizeaza-ti clientii

50 de idei pentru fidelizarea clientilor

 

Promite mult, livreaza mai mult!

 

Metoda 8. V+T+P+A=rezultate mai bune

Viseaza. Toate lucrurile pe care le ai in acest moment au inceput cu un vis. #Visuri nesimtite!

Tinteste. Transforma visele tale in tinta.

Planifica. Transforma tintele in planuri. Pasi mici dar la care sa lucrezi zilnic!

Actioneaza.

 

Metoda 9. A inmulti cu a face = a avea

 

Metoda 10. Construieste o echipa fantastica

Prefera sa ai angajati perfecti care pleaca, decat angajati mediocri care raman.

 

Metoda 11. Diferentiaza-te de concurenta. Nu fi cel mai ieftin de pe piata, dar adu ceva in plus.

# Oferta unica de vanzari. Fa ceva ce nu mai face nimeni.

# Ofera garantii. Care este cea mai mare frica sau frustrare pe care o ai atunci cand cumperi un produs sau un serviciu.. acolo ofera garantii!

Ex. In cazul in care ploua in urmatoarele 24 de ore, spala masina clientului tau din nou, gratis!

Ex. Daca clientului nu ii place produsul sau informatia cumparata, ofera banii inapoi.

Ex. Daca nu livrezi produsul conform termenului tau de 24 de ore, livreaza-l gratis.

Garantiile transmit siguranta. Alege-ti nisa de activitate, fii cel mai bun.

 

Metoda 12. Masoara fiecare campanie de marketing.

 

Marketingul este o investitie daca masori de fiecare data rezultatele.

 

Doar masurand cu exaccitate stii de fiecare data care idee este buna si care nu. Doar masurand de fiecare data rezultatele stii care dintre idei trebuie pastrate si care trebuie eliminate.

 

Metoda 13. Folosesti parghii

A folosi parghii inseamna a face munca o singura data si a fi platit pentru totdeauna.

Ex. Daca esti un bucatar priceput, scrie o carte  cu dele mai bune retete inedite!

Ex. Daca esti un contabil renumit, pe langa bilantul de fiecare luna construieste o colectie de sisteme si proceduri automatizate care sa diminueaze munca de 1 la 1, vei fi recompensat pentru totdeauna pentru sistemul sau procedura ta eficienta.

 

Metoda 14. Costul de achizitie al unui client este mai putin important decat timpul de viata al acestuia

 

Metoda 15. Sasiul afacerii

Acest sasiu al afacerii, adica platforma de baza, este identica la toate firmele.

Numarul de contacte x rata de conversie = numarul de clienti

Numarul de clienti x numarul mediu de tranzactii x valoarea medie pe tranzactie = cifra de afaceri

Cifra de afaceri x marja de profit = profitul net

 

Ex. Sa spunem ca momentan avem 50.000 de contacte x rata de conversie de 10 % = 5000 de clienti pe an

5000 de clienti pe an x 2 tranzactii in medie pe an x 300 de lei tranzactia medie = cifra de afaceri de 3.000.000

Cifra de afaceri de 3.000.000 x marja de profit 10 % = profit net de 300.000 de lei

 

Sasiul afacerii cuprinde: numarul de contacte, rata de conversie, numarul tranzactiilor pe contact, valoarea medie pe tranzactie, marja de profit, profitul net.

 

Daca inmultim fiecare dintre cele sase componente cu 10%, vom avea urmatoarele cifre:

55.000  x  11 %  x 2,2 x 330 x 11 % = 483.153

 

Diferenta dintre 300.000 de lei profit net si 483.153 de lei profit net, este o diferenta de doar 10 % in randul fiecarui element al sasiului, dar care este o diferenta cumulata!

 

Metoda 16. Foloseste regula de 10!

Ai nevoie de 10 surse de clienti minim. Nici un client in mod particular, nu are voie sa reprezinte mai mult de 10% din cifra ta de afaceri.

 

Metoda 17. Foloseste un marketing eficient

Promoveaza serviciile si produsul tau acolo unde sunt clientii tai. Trebuie sa cunosti foarte bine tinta ta, sa stii cine sunt clientii tai si unde ii gasesti in cel mai mare numar.

Tot la fel de important este si cum sa ii gasesti.

 

Metoda 18. Cea mai buna sursa de clienti sunt recomandarile

Cere recomandari atunci cand cineva apeleaza la serviciile sau produsele tale.

Recompenseaza clientii pentru ca te-au ales pe tine. Recompensarea trebuie sa fie simpla.

Multumeste clientilor pentru ca te-au ales pe tine.

Ofera gratuitati! Insa nu cu scopul de a vinde ceva, doar ofera gratuitati.

 

Daca dai valoare clientului o sa cumpere singur.

 

Metoda 19. Intelege anotimpurile economice

Vara este anotimpul in care economia este infloritoare, acesta este anotimpul pentru facut bani, si pentru a pune banii deoparte. Vara nu se cumpara terenuri si nici nu se fac imprumuturi bancare, acestea se fac iarna la preturi mult mai mici.

Toamna trebuie sa scapam de oamenii slabi din companie. Acesta este momentul pentru restructurari, cu scopul de a fi pregatiti pentru iarna. Cand se fac restructurarile intotdeauna trebuie sa fie eliberati oamenii slabi, si nicidecum oamenii tari din companie. Daca vei restructura oamenii tari ai companiei, acestia vor fi acaparati de catre concurenta ta.

Iarna cumparam terenurile necesare la preturi mult mai mici, si cel mai important avem grija de angajatii nostri experti.

Primavara angajam oameni noi, ne pregatim din nou pentru economia infloritoare din vara cu scopul de a deschide noi puncte de lucru.

 

Metoda 20. Participa online

Site-ul firmei tale trebuie sa fie construit si cosmetizat de catre o echipa profesionista, pe site trebuie sa existe continut original, iar nu in ultimul timp trebuie sa faci campagnii de Search Engine Optimization pentru o clasificare cat mai buna in motoarele de cautare ale internetului.

Blogul care face parte din site-ul tau are ca prim scop educarea clientilor in legatura cu serviciile si produsele tale.

Pagina de Facebook este o necesitate, Youtube’ul reprezinta un canal foarte utilziat in ultima perioada si este o portita pentru clientii tai de care trebuie sa profiti neaparat.

 

Metoda 21. Investe mai mult in tine decat in afacerea ta

Tu esti nivelul superior al afacerii tale, daca tu cresti, firma creste dupa tine. Afacerea ta nu poate creste decat in masura in care tu o faci.

 

In concluzie, seminarul a fost o experienta placuta si o informatie utila. Daca la unul dintre seminariile gratis ale lui Lorand exista informatie de valoare, cu siguranta valoarea informatiei se dubleaza la seminariile sau workshop’urile platite. Recomand Lorand Soares Szasz.

Cu respect, Talos Darius.

 

Comments

comments